miércoles, 17 de febrero de 2010

¿Qué está pasando? Hacia dónde va la formación inicial y permanente

Artikulu honen bidez, Fernando Hernandezek (Bartzelonako Unibertsitatearen irakaslea) irakaslea izateko jaso duen prestakuntza guztia azaltzen du. Hala ere, bere hasierako prestakuntzaz gain, beste kurtso, ikastaro, proiektu… batzuk egin ditu, izan ere, honek etengabeko prestakuntzaren garrantzia defendatzen du. Ezin gara daukagun informazioarekin bakarrik gelditu, gizartea berritzen den heinean, guk ere teknika berri eta informazio berria jaso behar dugu. Horregatik, egileak irakasleon prestakuntza gaiaren inguruan kezka handia aurkezten du, berritze hori ikusten ez baitu.

Gai honen inguruan, aipatu nahi genuke, Finlandiaren hezkuntza sistemaren funtzionamendua arreta asko deitu digula, izan ere, ez genekien bertan irakasle prestakuntzak horrenbesteko garrantzia zuenik. Hori dela eta, irakasleek batxilergoaren bataz bestekoa bederatzi bat baino gehiago eduki behar dute eta borondatezko ekintzatan edo ekintza sozialetan parte hartu behar dute. Hau nahikoa izango ez balitz, enpatia, komunikatzeko gaitasuna eta jarrera soziala ere kontuan hartzen dira. Hortaz, esan nahi genuke, honen atzean Finlandiako hezkuntza sistemak defendatzen duen helburua argi ikusten dela, izan ere, hauen ustez “ezin ditugu gure haurrak edozeinen esku utzi”, horregatik, irakasleen prestakuntzan hau guztia ezinbestekotzat jotzen dute.

Finlandiako irakasleen prestakuntza hau ikusi ondoren, gure ustez, hasiera batean hemen jasotzen dugun formakuntza ez da nahikoa izaten. Hau da, irakasleok teorikoki informazio asko menperatzeaz gain, egoera batzuen aurrean parte hartzeko zailtasunak izaten ditugu, izan ere, teoria horretaz aparte ez ditugu beste alderdi batzuk lantzen, esaterako, alderdi emozionala. Azken hau ezinbestekoa dela uste dugu, azken batean, pertsona guztiak honen arabera jokatuko baitugu.

Beste alde batetik, aurkeztu nahi genuke gure erabateko adostasuna testuan aipatzen den ideia batekin; “irakasleak informazio asko eduki arren, transmititzen ez badaki, haurrek jasotako hezkuntza ez da esanguratsua izango”. Ideia honen aurrean, ez daukagu zer esan askorik, izan ere, esan bezala, gure ustez irakasle batek daukan informazioa transmititzen jakin behar du, bestela ez da izango hezitzaile on bat.

Bukatzeko, aipatu nahi genuke, oso garrantzitsua iruditzen zaigula bai hasierako prestakuntza bai etengabekoa lantzea. Hortaz, irakasle batek etengabe egon behar du bere informazioa osatzen eta berritzen, izan ere, gu izango gara etorkizuneko belaunaldien eragile nagusienak.

No hay comentarios:

Publicar un comentario