viernes, 26 de febrero de 2010

Zer gehiago egin daiteke plastikan zuen hezkuntza historian landu ez zenituztenak?

Gure artean hizketan aritu ondoren, erabaki dugu bai Haur Hezkuntzan bai Lehen Hezkuntzan ere, askatasun gehiago utzi behar zaiela haurrei beraien ideak aurrera eramateko. Testuan irakurri dugu garapen artistikoa ez dela bakarrik heldutasunarekin batera automatikoki lortzen, baina iruditzen zaigu gaur egun eskoletan gero eta zehaztuagoak edo zuzenduagoak ematen zaizkiela. Horregatik, eta gehienbat Lehen Hezkuntzari begira, proposamenetako bat iruditzen zaigu sormena landu ahal izateko orri handi bat jarri eta margotzeko material guztiak beraien eskura jarri eta bakoitzak nahi duena marraz dezala utziko genieke. Izan ere, horrela, Haur Hezkuntzako askatasuna berreskuratuko lukete. Baina, gure artean hitz eginda konturatu gara Haur Hezkuntzan ere gero eta askatasun gutxiago dutela. Gutako batek, guk proposatutako ariketaren antzeko bat ikusi zuen eskola batean. Ume txikiak ziren, eta nahiz eta orri handi eta zabal baten aurrean egon eta nahi zuten material guztia eskura izan, bakoitzak aurrean jada marraztuta irudi ezberdin bat zuen eta espazio mugatu bat. Haur bakoitza berean soilik zentratu behar zen.

Helduagoei begira, guri gustatuko litzaiguke, iragarki, komiki eta abarrez gain, ikus-entzunezko mundua gehiago ezagutzeko adibidez zineman ere zentratu gintezkeela, eta erabiltzen dituzten efektu espezialen nondik norakoak ezagutu, eta aztertzeaz gain, sortzea ere ez litzatekeela gaizki egongo iruditzen zaigu. Honekin batera, arropen munduan ere murgildu daiteke. Esaterako, telekin konbinaketa desberdinak egin, prenda desberdinak josiz, etab.

No hay comentarios:

Publicar un comentario